PŘÍBĚH STAYHERO CLOTHES

Příběh StayHero Clothes

Všechno to začalo na konci roku 2016. Seděl jsem ve školní lavici na střední škole v právě probíhající hodině matematiky. Něříkám, že by mě matika nijak nefascinovala, ale v tu chvíli jsem byl myšlenkami úplně jinde. Přemýšlel jsem nad tím, co chci v budoucnu dělat. V hlavě jsem si pokládal tyto otázky: Co chci vlastně dělat? Chci být jako ostatní? Vystudovat školy, nastoupit do práce a pracovat pro úspěch jiných? Cítíl jsem v sobě touhu něco vybudovat a představit tu jedinečnou věc, výplod mé fantasie, okolnímu světu! Toužil jsem po tom, aby to co vytvořím pro lidi něco znamenalo. Právě v ten moment se někde hluboko v mé hlavě zrodila myšlenka založit vlastní clothes brand.

 

clanek_3
 

 

Uvědomoval jsem si, že tohle všechno je na jednoho sedmnáctiletého kluka trochu moc,  naštěstí jsem kolem sebe měl lidi, kteří měli podobnou vizi a nápad jako já. Společně jsme Odstartovali  realizaci téhle, pro někoho možná naivní, myšlenky. Ano, stvořili jsme "ambiciózní tým" tří lidí. Mě, mého nejlepšího kamaráda Vojty a mé skvělé přítelkyně janne.

 

4_uvodka

První velkou výzvou pro nás bylo pojmenovat náš začínající brand. Chtělo to něco, co v lidech dokáže vyvolat nějaké emoce, něco co pro ně bude znamenat víc, než pár písmen v jedné linii. Teď byste nejspíš čekali, že jsme nad tím strávili stovky hodin usilovné práce a přemýšlení, Zatímco my jsme prostě jen skládali slova, dokud z toho nevzniklo, dnes vámi známé, stayhero.

Dalším velkým krokem k realizaci značky pro nás bylo logo. Věřte mi, že si ani nedovedete představit, kolik pokreslených stránek školních sešitů to zabralo. Měli jsme stovky nápadů, ale jen jeden byl něčím jedinečný. Doteď nevím, co nás vedlo k tomu vybrat právě ono logo, které všichni znáte, ale věřím, že jsme vybrali správně!

 

clanek_2

 

Teď se dostáváme k části článku, kvůli které ho určitě většina z Vás čte. Když se o StayHero s někým bavím, vždycky toho dotyčného zajímají peníze. Jak vybudovat brand, pokud na to nemáte stotisícový kapitál? Než na tuhle otázku odpovím, pojďme si nejdříve ujasnit jednu věc. Představme si, že máme k dispozici 500 000 Kč na výrobu triček.  Za takovou částku jsme schopní vyrobit poměrně slušnou várku oblečení, ale je tu zásadní problém. Jedna věc je oblečení vyrobit, druhá ho prodat. Pro příklad řekněme, že vyrobíme obyčejné tričko za 200 Kč. To znamená, že pokud bychom celý náš půlmilion vložili do triček, budeme jich mít na skladě 2500 ks. Dokážete si někdo v představit, jak prodáte 2500 ks triček od značky, kterou nikdo nezná? Pro mě dost děsivá představa. Co z toho tedy vyplývá? Někdy je méně "více". No a tak jsme to taky udělali. Začali jsme s menším počtem výrobků, otáčeli jsme peníze a postupně přidávali kusy. Za mě nejlepší volba pro start, jelikož jsme minimalizovali riziko bankrotu. Samozřejmě se tu najde někdo, kdo napíše, že bez risku není zisk. Netvrdím, že nemá pravdu, ale pro nás byl tenhle postup nejpřijatelnějším. Naším cílem nikdy nebylo pohádkově zbohatnout takřka ze dne na den. Tohle je běh na dlouhou trať, tvoříme ideu značky, značky ve kterou věříme a víme, že se bude jednou prodávat na prvních příčkách evropského trhu.

 

new_clanek

 

Právě jsme Vám prozradili začátek našeho příběhu. Vizi tří, možná naivních, lidí, kteří věřili v to, co tvoří. Možná Vás tenhle článek inspiroval, možná jste nás díky němu jen lépe poznali. Důležité je ale, abyste si z něj odnesli jediné. Ať už budete chtít v životě udělat cokoliv čemu věříte, jděte si za tím! Ostatní vás sice můžou mít za blázna, ale nikdy si od nikoho nenechte vzít váš sen. Vím, že je to tak trochu klišé, ale pokud si tvrdě půjdete za svými sny, věřte, že je jednoho dne dokážete zrealizovat!

 

-Martin Kašiar 4.11.2018-